FORTRYDELSESRET

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på pegani.dk. Du skal inden for 14 dage gøre opmærksom på, at du fortryder købet - og derefter skal du inden for yderligere 14 dage returnere varen til os. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Der byttes eller tilbagebetales det fulde beløb om varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som den blev modtaget. Om varen er brugt, vil en eventuel værdiforringelse blive fratrukket returbeløbet.

Ved køb af DVD'er bortfalder fortrydelsesretten, hvis forseglingen brydes. Ved køb af kortspil er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve den fulde fortrydelsesretten er opfyldt.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.
Varen kan sendes til:
Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette dog kun mod forudgående aftale via e-mail eller telefon. Bemærk at hvis varen ikke afhentes på posthuset, kan der gå 3-6 uger, før vi får den retur.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales varebeløbet til dig ved at sætte det tilbage på det kort der blev benyttet ved betaling. Det sker så snart vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Sørg for at sende fyldestgørende informationer med i returpakken, så vi ved hvor den kommer fra, og hvad du ønsker der skal ske. Vedlæg navn og adresse og gerne en kopi af fakturaen eller udskrift af den korrespondance, du eventuelt har haft med os. Hvis du ikke ønsker at vi skal sætte varebeløbet tilbage samme sted som betalingen kom fra, kan du vedlægge registrerings- og kontonummer hvortil du ønsker at refusion skal foregå.

REKLAMATIONSRET

Når du handler på pegani.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:
Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark.

Når du returnerer varen, bedes du tydeligt angive hvori fejlen består. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.