Vi kan trylle
Hurtig levering
Siden 1987
Bare spørg os

Handelsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.pegani.dk.

 

Pegani.dk ejes af Steen Pegani Hedegaard Sørensen.

CVR: 11360106.

Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens

Tlf. +45 75620217

tryl@pegani.dk

 

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via pegani.dk.

Det med stort

Nedenunder finder du den helt lange smøre, men fordi vi samler på glade kunder har vi kogt det ned til en spiselig opsummering:

 

  • Vi leverer hurtigt og til hele verden, men tryllestøv er dyrt – derfor skal du betale en lille smule til forsendelsen.
  • Du kan afhente dine magiske sager helt gratis hos os i Horsens – vi kan endda trylle en kop kaffe frem til dig.
  • 14 dages fortrydelsesret – dog ikke på sendenballon-pakkerne og hemmeligheder.
  • Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen – enten med PostNord, brevdue eller forsvindingskamre.
  • 14 dages reklamation på mangelfulde varer (OBS: der følger ikke bankende hjerter med de hvide duer).

 

Hvis du leder efter specifik information kan du scrolle ned, bladre i undersiderne til venstre og få hurtigt svar på det du søger - er du alligevel på bar bund, så giv os et kald på +45 75620217.

 

Læn dig tilbage og nyd turen.. 


Betaling og levering

Pegani.dk modtager betaling med følgende kort: Dankort, VISA, MasterCard, Visa Electron, JCB og Maestro. Der tages ikke gebyr for betaling med kort og ej heller for brug af Mobilepay eller Paypal. Offentlige institutioner har mulighed for at betale via EAN-nummer.

 

De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Det er altså kun PBS, der kan læse dem. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at læse dataene.

 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af mindre del af varerne er i restordre, kan vi finde på at trække hele beløbet, når hovedparten sendes. Varen der er i restordre bliver naturligvis eftersendt portofrit, i samme øjeblik den er på lager igen.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

Alle priser til Danmark, Sverige og Norge vises inkl. moms og der pålægges ikke ekstra fortoldningsgebyrer. Da Norge friholder bøger for moms, kan norske kunder handle denne varegruppe uden moms. Hvis man er en virksomhed i EU eller Norge med momsnummer, kan man handle uden moms.

 

Fragt

Uanset ordrens størrelse, koster alle forsendelser:
DKK 39,- til kunder inden for Danmark
DKK 69,- til kunder i EU og DKK 129,- til kunder uden for EU.
Til Norge og Sverige er det også muligt at ekspreslevering (DHL) for DKK 189,-.

 

Vi leverer med PostNord i Danmark og Sverige, og med Bring, DHL eller PostNord i Norge. Til udlandet er der dog også mulighed for at vælge ekspreslevering med DHL.

Vi CO2-kompenserer for alle forsendelser.

Efter bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse i din indbakke. Du vil ligeledes få en e-mail når varerne sendes fra vores lager. Du kan til enhver tid se dine tidligere ordrer ved at logge ind i dit kundecenter.

Hvis du bor i Danmark, kan du forvente at modtage din ordre inden for 1-2 hverdage. Bestiller du inden kl. 14.00, er leveringen som regel fremme ved dig allerede hverdagen efter. Bor du i Sverige eller Norge kan du forvente pakken inden for 2-5 hverdage.

Bestiller du ekspreslevering, kan ordren være fremme på 1-2 dage i Norge, Sverige og det meste af Europa.

 

Afhentning i butikken

Ved ordreafgivelse kan du sidst i forløbet vælge af afhente din bestilling ved vores domicil i Horsens. Dette er ganske gratis.

 

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Pegani.dk. Fortrydelsesfristen udløber derfor 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse - derefter skal du inden for yderligere 14 dage returnere varen til os.
Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af de heliumfyldte balloner i SendEnBallon-afdelingen, da de fyldes og pakkes specielt til kunden på bestilling og ikke kan genanvendes. 

På samme måde bortfalder fortrydelsesretten på DVD'er og online videoinstruktioner, hvis forseglingen brydes. Ved køb af kortspil er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve den fulde fortrydelsesretten er opfyldt.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette dog kun mod forudgående aftale via e-mail eller telefon. Bemærk at hvis varen ikke afhentes på posthuset, kan der gå flere uger, før vi får den retur.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales varebeløbet til dig ved at sætte det tilbage på det kort, der blev benyttet ved betaling. Det sker så snart, vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Sørg for at sende fyldestgørende informationer med i returpakken, så vi ved hvor den kommer fra, og hvad du ønsker der skal ske. Vedlæg navn og adresse og gerne en kopi af fakturaen eller udskrift af den korrespondance, du eventuelt har haft med os. Brug evt. formularen nederst. Hvis du ikke ønsker, at vi skal sætte varebeløbet tilbage samme sted, som betalingen kom fra, kan du vedlægge registrerings- og kontonummer, hvortil du ønsker at refusion skal foregå.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail eller ringe til os og oplyse, at du fortryder til:

Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark

tryl@pegani.dk

Tlf. +45 75620217

 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular via dette link og sende på mail, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.

 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.

Varen skal sendes til: Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark

Bemærk: returforsendelsen skal leveres til denne adresse - og må ikke sendes uden omdeling f.eks. til afhentning i en pakkeboks.

 

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

 

Ved køb af kortspil er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve den fulde fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Reklamation

Når du handler på Pegani.dk har du som privatkunde selvfølgelig 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:

Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark.

Når du returnerer varen, bedes du tydeligt angive, hvori fejlen består. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil vi kontakte dig, når vi har modtaget varen, medmindre vi allerede har været i kontakt om sagen inden.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse tryl@pegani.dk  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler med os:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personlige oplysninger, der er nødvendige for at levere varerne til dig f.eks. til fragtfirmaer.

 

Personoplysninger registreres med Pegani og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Derudover samarbejder vi med en række andre virksomheder, der gemmer og behandler data. Disse virksomheder behandler data udelukkende på vores vegne og må ikke bruge dem til deres egne formål.

 

Vi arbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, hvor dine data får tilstrækkelig beskyttelse.

www.pegani.dk er den ansvarlige for data Steen Pegani Hedegaard Sørensen.

 

Du har ret til at få at vide, hvilke detaljer om dig vi behandler.

Hvis du mener, at detaljerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse situationer er vi forpligtet til at slette dine personoplysninger, hvis du beder os om det. Det kan f.eks. være data, der ikke længere er nødvendige til det formål, vi brugte dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personoplysninger behandles på en måde, der er i strid med loven. Du kan også skrive til os på: tryl@pegani.dk

 

Handelsbetingelser er sidst opdateret d. 07.09.2021

 

Standardreturneringsformular

(Denne formular skal kun udfyldes og returneres, når retten til at annullere en ordre udnyttes.)

 

Til:

Pegani

Østerhåbsvej 85A

8700 Horsens

tryl@pegani.dk

 

 

Jeg ønsker at gøre brug af retten til at annullere i en købsaftale vedrørende følgende varer/tjenester:

 

__________________________________________________________________________________________________

 

Ordre, dato: ___________________________________

 

Modtaget, dato: _______________________________

 

Fakturanr.: ____________________________________

 

Kundens navn: ______________________________________________________________________

 

Kundens adresse:  __________________________________________________________________

 

Kommentar: ________________________________________________________________________

 

Kundens signatur: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularen er i papirformat)